Ana içeriğe atla

Lys puanları nasıl hesaplanacak 2014

Lys puanları nasıl hesaplanacak 2014, Ösym lys puanlarını nasıl hesaplayacak, ösym lys puan hesaplama yöntemi, ösymnin lys puan hesabı, lys1 puan hesaplama, lys2 puan hesaplama, lys3 puan hesaplama, lys4 puan hesaplama, lys5 puan hesaplama

Ösym'nin yapacağı lys sınavlarının puanları nasıl hesaplanacak sorusuna bu sayfada cevap bulacaksınız.

Ösym'nin yayınladığı bilgiye göre lys puan hesaplama yöntemi şöyle...

Lys puanları nasıl hesaplanacak 2014
YGS’de uygulanan testlere verilen cevaplar, her test için ayrı ayrı değerlendirmeye alınacaktır. Adayların; Türkçe, Sosyal Bilimler, Temel Matematik ve Fen Bilimleri testlerinden her biri için birer standart puanı hesaplanacaktır. Testlerin standart puanlarının hesaplanmasında şu yol izlenecektir:

Her adayın, testlere verdiği doğru ve yanlış cevapların sayısı belirlenecektir. Doğru cevap sayısından yanlış cevap sayısının dörtte biri çıkarılarak adayın ilgili testten almış olduğu ham puan bulunacaktır.

Son sınıfta okumakta olan tüm adayların ilgili testten aldıkları ham puanlar kullanılarak o testin ortalama ve standart sapması bulunacaktır.

Bu ortalama ve standart sapma kullanılarak tüm adaylar için ortalaması 50, standart sapması 10 olan standart puanlar hesaplanacaktır.

Sınavdan sonra yapılan analizlerde bir testteki sorulardan herhangi biri, biçimsel veya bilimsel bir nedenle ÖSYM tarafından “geçersiz” sayıldığı takdirde, ilgili testte yer alan sorulardan herhangi birini işaretleyen tüm adayların bu soruyu doğru cevapladığı kabul edilecektir.

Hesaplanan standart puanlar ve Tablo 1B’deki ağırlıklar kullanılarak adayların Ağırlıklı YGS puanları (AYGS) hesaplanacaktır. AYGS puanlarının hesaplanabilmesi için adayların YGS testlerinin (Türkçe, Sosyal Bilimler, Temel Matematik, Fen Bilimleri) en az ikisinden 0,5 veya daha fazla ham puan almış olmaları gerekir. Yalnızca bu koşulları sağlayan adaylar için AYGS puanları hesaplanacaktır.

AYGS puanlarından her biri kendi içinde en küçüğü 100, en büyüğü 500 olan puanlara dönüştürülerek YGS-1, YGS-2, YGS-3, YGS-4, YGS-5 ve YGS-6 puanları oluşturulacaktır. AYGS puanları YGS puanlarına dönüştürülürken ilgilitestlerin her birinden 4 ham puan alan adayların 140 YGS puanı, 8 ham puan alan adayların da 180 YGS puanı almaları sağlanacaktır.

Yükseköğretim Genel Kurulu tarafından; ortaöğretim kurumlarında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini almak
zorunda olmayan veya farklı müfredat ile alan öğrencilere mahsus olmak üzere (İmam Hatip Okulları
öğrencileri/mezunları hariç), YGS Sosyal Bilimler Testinde yer alan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularından bu öğrencilerin muaf tutulmasına ve söz konusu öğrencilere Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi soruları yerine YGS’de Sosyal Bilimler Testinde yer alan Felsefe alanından 5 soru sorulmasına karar verilmiştir. Bu doğrultuda; 2014-YGS Sosyal Bilimler Testinde toplam 45 soru bulunacaktır. Cevap kâğıdında bu test ile ilgili alanda 45 cevap alanı bulunacaktır. Tüm 2014-YGS adayları ilk 35 sorunun tamamından sorumlu olacaklardır.

Aday Başvuru Formunun “24. YGS VE/VEYA LYS SOSYAL BİLİMLER SINAVINDA (LYS-4) DİN
KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORULARINI VEYA İLAVE FELSEFE/FELSEFE GRUBU SORULARINI CEVAPLANDIRMA DURUMU” bilgi alanında “1- Ortaöğretimde zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi aldım.” seçeneğini işaretleyen adaylar; Sosyal Bilimler Testinin ilk 40 sorusunu cevaplandırmakla yükümlüdür. Bu durumdaki adaylar 41., 42., 43., 44. ve 45. felsefe alanı sorularını cevaplandırmayacak ve cevap kâğıdının ilgili alanında herhangi bir işaretleme yapmayacaklar, bu alanlarda işaretleme yapmış olsalar bile bu cevapları değerlendirmeye alınmayacaktır.

Aday Başvuru Formunun “24. YGS VE/VEYA LYS SOSYAL BİLİMLER SINAVINDA (LYS-4) DİN
KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORULARINI VEYA İLAVE FELSEFE/FELSEFE GRUBU SORULARINI CEVAPLANDIRMA DURUMU” bilgi alanında “2- Ortaöğretimde zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi almadım.” seçeneğini işaretleyen adaylar; Sosyal Bilimler Testinin ilk 35 sorusunu cevaplandırdıktan sonra aynı testin 41., 42., 43., 44. ve 45. felsefe alanı sorularını cevaplandıracaklardır. Bu adaylar, cevap kâğıdında 41., 42., 43., 44. ve 45. cevap alanlarını dolduracaklardır. Bu durumdaki adaylar, soru kitapçığındaki 36., 37., 38., 39. ve 40. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanı sorularını cevaplandırmayacaklar, cevap kâğıdının ilgili alanında herhangi bir işaretleme yapmayacaklar, bu alanlarda işaretleme yapmış olsalar bile bu cevapları değerlendirmeye alınmayacaktır. Sınav sonrası yapılacak düzeltme istekleri kesinlikle kabul edilmeyecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kütlenin korunumu yasası nedir örnek sorular ve çözümleri

Kütlenin korunumu yasası nedir örnek sorular ve çözümleri Kimya dersinin konularından olan kütlenin korunumu konusunda bu sayfamızda kısa öz bilgiler vereceğiz. Kütlenin korunumu yasası olarak bilinen kimya dersi konusunda önemli bilgileri ve yine kütlenin korunumu kanunu ile ilgili çözümlü örnekler de sizlerle bu sayfada paylaşılacaktır. Değerli öğrenciler kütlenin korunumu yasası ile ilgili çözemediğiniz soru olursa veya merak ettiğiniz bir bilgi olursa bu sayfanın altındaki yorum kısmından yada iletişim kısmından bize ulaştırabilirsiniz. Şimdi kütlenin korunumu yasası kanunu ile ilgili bilgiler vermek istiyoruz. Kimyasal tepkimeye giren maddelerin kütlesi kadar kütlede çıkan ürün olmasına kütlenin korunumu kanunu denir. Fiziksel tepkimeler sonucunda da Kimyasal tepkimeler sonucunda da kütlenin korunumu yasası geçerlidir. (Erime, donma, buharlaşma vb.) Örnek Sorular ve Çözümleri ÖRNEK 1 A nın hepsi 100 gr B ile reaksiyona giriyor. Reaksiyon sonucu ortaya çıkan A

Okulistik sayfasına giriş nasıl yapılır?

Okulistik sayfasına giriş nasıl yapılır?, Okulistik giriş nasıl yapılır?, Okulistik sayfası, Okulistik sistemi, Okulistik girişi, Okulistik sayfasına nasıl girilir, Okulistik sayfa bilgileri, Okulistik Okulistik Fatih projesinde sanal okul sistemi dir. Öğretmen ve öğrenciler için kurulan okulistik sistemi ne sayfasına nasıl girilebilir. Okulistik sayfası na aşağıdaki linkten girebilirsiniz. Okulistik sistemi ne hem öğretmenler hemde öğrenci velileri girebilmektedir. Öğretmenler öğrencilerin notları nı girebilmekte, veliler ise çocuklarının not larını görebilmektedirler. Okulistik giriş için tıklayınız... MEB Okulistik Öğretmen Girişi için tıklayınız

Rakam nedir Rakamlar Nelerdir Sayı ile Rakam Arasındaki Fark

Matematik dersinde kullanılan rakamlar hakkında bu yazımızda sizlere sınav bilgileri blogu olarak bilgi vermeyi amaçlıyoruz. Bildiğiniz gibi matematik çeşitli sayılar dan ve bu sayıların arasındaki işlemlerden oluşur. Matematikte rakamlar çok önemlidir. Çünkü bir anlamda rakamlar matematiğin alfabesi durumundadır. Şimdi nedir bu rakamlar? der gibi olduğunuzu duyar gibiyim. Tabi rakamların neler olduğunu, rakam denince nelerin akla gelmesi gerektiğini, rakamların nerelerde kullanıldığını açıklayacağız. Evet nedir bu rakamlar , rakamlar kaç tanedir , rakam örnekleri, rakam ile sayı arasındaki fark gibi birçok bu yazıdan sonra cevap bulacaktır. Değerli bilgi de bilgi ziyaretçimiz rakam 0 dan 9 kadar olan sayılara denir. Yani rakamlar şunlardır. 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 rakamdır. Rakam dediğimiz zaman aklımıza 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 gelmelidir. Burada dikkat edilmesi gereken konu 0 da bir rakamdır. Rakam aslında sayıları oluşturanlardır. Yani rakamlar ı kullanarak sayılar